Kolde nætter

Falkenberg Strandbad

reklameny

guide

Forrige weekend var min bedre halvdel og jeg inviteret en tur til Sverige på spaophold af Falkenberg Strandbad. Vi trængte i den grad til en lille getaway, hvorfor jeg hurtigt besluttede, at når jeg nu havde fået indlogeret farmor og farfar, så gik vi all in. Jeg bestilte en ekstra overnatning for egen regning, så vi havde hele weekenden i det svenske – og det var fantastisk. 2,5 times kørsel fra København ligger denne perle af et badehotel – læs med herunder om vores dejlige weekend i kærlighedens tegn.

F A L K E N B E R G   S T R A N D B A D

20161111_155806Vi ankom til Falkenberg Strandbad fredag sen eftermiddag midt i den mest fantastiske solnedgang. Vi skulle have tjekket ind noget tidligere på dagen, men grundet et slemt trafikuheld sad vi desværre i lang kø og måtte aflyse vores spabehandling samme eftermiddag. Heldigvis var det søde personale – uden at de vidste det var mig i røret – helt klar på udsætte vores behandling, således at den blev skemalagt til lørdag middag. En sød stemme i røret bad os om bare at tage den helt med ro og endelig ikke stresse – strandbadet stod stadig når vi kom. Super service!

20161111_155736 20161111_155812

Vi blev fuldstændig blown away over den smukke solnedgang og fantastiske beliggenhed som modtog os. Vi styrtede ned til stranden og nåede at få nogle smukke smukke billeder af solnedgangen. Vi følte os SÅ heldige og meget tilstede i nuet i dét øjeblik – og vi vidste at vi var ankommet til en helt særlig perle.

Falkenberg Strandbad så faktisk dagens lys helt tilbage i 1937 og blev hurtigt meget populært. Alle ville besøge det smukke hotel med de store flotte glaspartier ud mod havet. Desværre skete det uheldige at hotellet brændte ned hele to gange og det blev aldrig bygget op i samme smukke stil igen. i 1992 åbnede hotellet igen efter en ombygning, men det var nu et moderne hotel der lå langs stranden, hvis primære funktion var afholdelse af konferencer. I 2011 åbnede det op, som det smukke strandbad vi kender i dag – og det er en fantastisk oplevelse at træde indenfor. Man føler at man bevæger sig ind i en helt anden verden. Stor åben pejs, overdådige sofaer, grønne planter, lysekroner, cigarer og mørke, maskuline møbler, svungne trapper, smukke tapeter og bløde gulvtæpper – alt nøje udvalgt.

img_7395 img_7408

O V E R D Å D I G T,  R E N  I D Y L  &  L U K S U S

På vores værelse, som var indrettet i smuk stil med mørke træmøbler, grønne planter og flot mønstret tapet, stod en flaske champagne og små chokolader klar til os da vi kom samt en lille håndskrevet hilsen. Det første vi lagde mærke til var den helt fantastiske udsigt vi havde fra vores værelse. Vi boede stort set stranden og kunne høre bølgernes brusen fra værelset. En skøn balkon gav os endnu bedre udsyn over strandbreden samt badebroen, hvorfra vi så både solen gå ned og op udover vandet, hvilket nok er det smukkeste jeg har set.

Lørdag morgen vågnede vi til bidende frost og solopgang. De små frostkrystaller på træværket glinsede smukt i solens stråler – hvilken fantastisk måde at starte dagen på.

Terapi for sjælen!
img_7401img_7402 img_7403

S P A  M E D  U D S I G T

I spaafelingen The Retreat Club har man adgang til det smukke 20 meter aflange bassin som ses herover. Fra bassinet, som er lavet i smukke grønne og guld mosaikker, har man har udsigt udover stranden og havet. Overdådige lysekroner, guldarmaturer, store planter, bløde brikse til afslapning samt vand og frugt – samt mulighed for at købe lækre produkter, behandlinger eller boblevand som kan nydes mens man nyder udsigten.

The Retreat Club emmer af luksus og stilen fra værelserne og lobbyen, går igen i hele spaområdet. Det hele er meget meget gennemført og man føler virkelig at der er kælet for detaljen og at man som gæst er i centrum.

Efter tjek in hoppede vi selvfølgelig straks i de bløde badekåber og tøfler og sank ned i det varme vand. Lod tankerne flyde, skuldrene sænke sig og flettede fingre i vandet. Vi er begge virkelig fan af spa og wellness og elsker at komme helt ned i gear og blot tulle rundt i vores tøfler og badekåber indrettet præcis til det samme.

Vi havde booket spapakken Ivory, som udover overnatning, 3 retters middag samt brunch, giver adgang til et eksklusivt spaområde lige ved siden af det grønne bassin. Et aflukket område, hvor man kommer på en 1 1/2 times guidet tur igennem flere sparitualer fra hele verdenen.

Det var en stor oplevelse – for selvfølgelig har vi været i spa før – men vi har aldrig fået at vide hvilken rækkefølge man skal i henholdsvis damp, ler, is-scrub, sauna mv. eller fået en forklaring på hvad det gør for kroppen. Den kan vi til enhver tid anbefale – det var både lækkert og hyggeligt at gøre sammen.

I V O R Y

Ivory oplevelsen foregår i en lille gruppe med guide. Vi var 3 par i alt, så det var roligt og intimt. Vi startede med at sidde i loungen og nyde et glas bobler, inden vi blev hentet ind.

Jeg har ingen billeder derinde fra, da jeg synes det var for intimt og privat at stå og tage billeder samt risikere at ødelægge oplevelsen for deltagerene.

Vi startede med fodbad af forskellige salte, hvor man satte blodomløbet igang med at slå med en lille træhammer under fødder og lægge. Dernæst ansigtsmaske og så ind i dampbadet – elsker dampbad. Efter at have fået varmen var det tid til en is-scrub. Uff det var koldt!  Men jeg gjorde det – det skulle være godt for blodkar og til at fjerne døde hudceller sagde guiden. Herefter skiftede vi mellem aromasauna og is-scrub 2-3 gange for rigtig at give kroppen oplevelsen af at veksle mellem koldt og varmt.

En lille pause for at få pulsen ned i den varme pool inden næste behandling.

Dernæst tid til Hamam, som er en klassisk tyrkisk behandling. Skum-scrub vil jeg kalde den 🙂

Parvis skiftedes man til at skrubbe hinanden med skum lavet ud af rosensæbe. Man lå på en opvarmet marmorbriks, hvor ens partner skrubbede en med blødt skum – som man selv havde fremstillet i sæbeposen ved at skumme posen og svinge den fra side til side hvorefter der kunne trykkes en masse skum ud. Det var en sjov oplevelse og hyggeligt at lave sammen og man havde fornemmelsen af at være helt ren og blød bagefter!

Herefter var det tid til Rasul – en Nordafrikansk sauna, hvor du smører hele kroppen ind i mineralsk ler. Huden blev fantastisk blød bagefter og det var ligeledes en ret hyggelig oplevelse at få sammen – og sjovt at se hinanden smurt ind i ler fra top til tå.

Sidste stop på vores spatur var en Tropisk brise. Man masserede olie rundt på hele kroppen, satte sig godt tilrette og mærkede den varme, blide brise der blæste rundt omkring en.

Slutteligt kunne man gå ind og slappe af ved pejsen. Kroppen skulle nu have helt ro til at bearbejde behandlingerne. Vi lå og slappede af på en blød seng med masser af puder foran en 3 meter bred åben pejs mens vi drak vand, the og spise frisk frugt.

Ahhh – se det kalder jeg at komme ned i gear! Det var en fantastisk oplevelse, som vi begge kun kan anbefale.img_7397img_7392img_7404img_7407img_6946

B R E A K F A S T   W I T H  A  V I E W

Udover at gå lange ture på stranden, nyde spaafdelingen og hinanden, så fik vi selvfølgelig også lækker mad og vin. Det jeg vil fremhæve her var strandhotellets store morgenmadsbuffet! Wau – det var virkelig lækkert – og toppet med den smukke udsigt så var det noget nær perfekt!

Hvis der er noget jeg elsker ved at være på weekend, så er det morgenbuffeten. Det er for mig luksus at kunne gå ned og spise et overdådigt måltid uden selv at skulle røre en finger. Jeg er vild med det. Som mor har man altid gang i 100 ting og jeg sidder sjældent og nyder min mad, så meget som jeg egentlig burde. Det fik jeg lavet om på hos Falkenberg. Vi var heldige at få et bord ud til stranden og skiftedes så til at hente lækkerier fra buffeten.

Bagværk, bær, müsli, pølser, æg, juices, smoothies for bare at nævne lidt.

Jeg fik en lækker pandekage smurt med chokolade/hindbærcreme toppet friske bær fra naturen. Mums!

Jeg tror at jeg lige i dette øjeblik var lykkelig. Jeg sad i de smukkeste omgivelser, med maven fuld af sund og god mad og overfor den person som jeg elsker allermest (sammen med Harald og Gro) her i verden. img_7391imageTak til Falkenberg Strandbad for en uforglemmelig wekeend! Det er en skøn perle og vi glæder os meget til at komme på besøg igen – for det kan vi slet ikke lade være med.

offer_julklapp2016

Pssssst! Giv et ophold i julegave – et ophold som vores koster nu fra 1795 kr – værdi fra 3490 kr. Se mere HER