Ugen der kommer #21

Status: – 10 kilo inden 1. december

img_9939reklamelinks


M O N   D E T   L Y K K E D E S   D E N N E   G A N G


Det er jo ingen hemmelighed at jeg har kæmpet lidt med vægten de sidste 8-9 måneder og jeg har ikke rigtig været super motiveret til at gøre noget ved det – og det er der hele problematikken ligger. Man kan have nok så mange intentioner, kostplaner og gode ideér, men hvis motivationen for at bruge dem eller gøre noget ved det er lig nul, så er man lige vidt.

Jeg har før snakket om at Maya har hjulpet mig med en kostplan og den bruger jeg stadig til at se hvad det er der er godt for mig at spise når jeg vil tabe mig og jeg har hentet stor inspiration i hendes opskrifter. I kan læse meget mere hos Maya selv – hun skræddersyer en plan lige præcis til dig alt efter hvad dit udgangspunkt er.

Anyway, så er jeg ikke kommet videre. Rygrad som en regnorm og hver mandag er jeg startet fra bunden igen, hvilket er totalt useriøst og uholdbart. Mon der er andre der har gjort/gør det samme? Så udrydder man liiiiiige det sidste der er i skabene inden man SKAL igang mandag morgen – lige indtil mandag eftermiddag når sukkerhunden klamrer i en og man tager sig selv i tygge sig igennem en chokoladekiks når kl. slår 16.00…

Som jeg skrev i indlægget her, så har jeg sat mig et mål. For nu skal det være (igen igen igen) – men denne gang er jeg TOP motiveret! 10-12 kilo det ER altså for meget at have taget på og jeg kan på ingen måde kende den person der tuller rundt i sine sweatpants evigt og altid fordi alting strammer 😉


O P T U R   &   O P B A K N I N G


Siden jeg startede for 2 uger siden præcis i dag, så er det gået super godt! Den første uge var hård og jeg kunne slå ihjel for en Marsbar! Men jeg kom igennem den – endda uden den vilde hovedpine som jeg ellers var så bange for. Jeg har meldt mig ind i en gruppe på Facebook, hvor vi er nogle lokale piger her fra byen der alle gerne vil smide lidt kilo efter sommerferien. Nogle kender jeg, andre slet ikke. Jeg har aldrig gjort mig i sådanne grupper før, men det virker super godt for mig. Måske er det alderen der trykker og jeg skal holdes lidt i ørene? Faktum er, at det VIRKER at jeg hver mandag skal skrive hvordan det er gået i ugens løb og det er da federe at kunne skrive at det er gået godt end at det ikke er. Især når jeg kan møde nogle af dem herude hvor jeg bor samt nede på ungernes skole. Jeg skal ikke være den der ikke kan nosse mig sammen! Oveni den gruppe, så har vi lavet en udfordring for august måned som lyder på 10.000 skridt dagligt. Nogle af jer har måske set at jeg jagter skridt på Instagram story?

Det er simpelthen så fedt og motiverer mig super meget. Jeg ser mig selv gå rundt ude på vejen om aftenen kl. 22 for lige at nå de 10.000 hvis jeg har siddet meget stille foran computeren – eller trække cyklen hjem fra skole når ungerne er afleveret. Det er de små ændringer der gør forskellen tror jeg – og det virker.

img_9901Flere har spurgt på Instagram, om jeg spiser efter en bestemt kur eller hvordan og hvorledes. Og nej, det gør jeg ikke. Jeg har simpelthen bare besluttet at droppe slik, kage og chokolade. Især handlechokoladen har været et helt absurd fast indslag for mig, og det skal bare stoppe! Jeg spiser efter min sunde fornuft og bruger nogle af de ting Maya har givet mig. That’s it!

Jeg er blevet ret vild med Cheasy´s skyr med bær, og toppet med friske lækre bær fra haven (lidt endnu) som hindbær, blåbær, solbær og ribs samt lidt hakkede mandler, hørfrø + 1/2 stykke mørkt 80% chokolade, udgør det et vildt lækkert morgen- eller mellemmåltid. Mums!

Jeg sørger for at drikke en masse vand, og er super glad for min nye drikkedunk som kommer online hos Cahetu om et par dage.

Jeg har ikke rørt så meget som en lille bitte kage eller et stykke slik under modeugen, men ej heller været fanatisk herhjemme, for det budskab ønsker jeg ikke at kommunikere videre til ungerne. Jeg spiser det samme som de andre til måltiderne og spiser også en portion Hansens is lørdag aften som vi plejer mens vi ser film. Jeg har også drukket et par glas bobler, Aperol Spritz og lidt cola men jeg spiser ikke slik. Det ved jeg, at jeg ikke kan styre og så er det bedre at droppe det helt. Istedet laver jeg mine elskede snickerskugler og fylder mørk chokolade i lækre hindbær – begge dele smager fantastisk!img_9112img_9938


S T A T U S


Jeg har smidt ca. 3 kilo. Jeg kan endnu ikke rigtig mærke en forskel, da jeg er lidt hævet i kroppen generelt da jeg sover ALT for lidt og det er desværre det min krop gør, når den beklager sig. Det er næste skridt at ændre mit søvnmønster.

Men jeg er godt tilfreds. Jeg er fyldt af energi, har ikke haft hovedpine i de to uger og jeg synes jeg er gladere.

Jeg håber at det varer ved – nu står den på messe igen denne uge og det er altid svært at få bevæget sig nok. Jeg drømmer om at hoppe i  denne fede bikini når jeg skal til julefrokost med Cahetu et helt fantastisk sted…

Kryds fingre for mig <3


Tak fordi du læste med ♡
Vil du have seneste nyt fra min hverdag, så husk at du kan følge med på

Bloglovin, Facebook og Instagram.

   

2 kommentarer

  • Sådan – hvor er det godt gået. Det lyder som om du er kommet godt igang. Åh handlechokolade er altså en djævel i forklædning – jeg er helt med dig der… hepper på dig fra afstand – er selv igang og har hyret en personlig træner. Det gør en kæmpe forskel for mig for jeg dukker altid op når jeg har en aftale så det var et smart træk… tak fordi du deler herinde – krydser fingre for dig 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Mamamaruska

      Tusind tak – og tak fordi du læser med 🙂
      Hvor lyder det fedt med en personlig træner! Det gad jeg også godt prøve en gang – der må man virkelig få trænet igennem!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer - så skriv gerne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ugen der kommer #21